fbpx

HomeNieuwsVoor werkgeversZo bereik je gespecialiseerde ingenieurs: omnichannel recruitment voor nichesegmenten

Zo bereik je gespecialiseerde ingenieurs: omnichannel recruitment voor nichesegmenten

Zo bereik je gespecialiseerde ingenieurs: omnichannel recruitment voor nichesegmenten

Als recruiter in een technische sector weet je hoe uitdagend het kan zijn om gespecialiseerde ingenieurs te vinden. Maar geen zorgen, met een slimme omnichannel recruitmentstrategie bereik je zelfs de schaarste talenten. Hier zijn vijf tips om je op weg te helpen.

Zo bereik je gespecialiseerde ingenieurs: omnichannel recruitment voor nichesegmenten

1. Optimaliseer je online aanwezigheid

Zorg ervoor dat je website en sociale media profielen up-to-date zijn en een duidelijk beeld geven van je bedrijfscultuur en de uitdagende projecten waar je aan werkt. Gebruik technische termen en jargon dat aansluit bij de doelgroep die je zoekt. Dit helpt gespecialiseerde ingenieurs om je bedrijf te vinden en zich ermee te identificeren.

2. Deel waardevolle content met je doelgroep

Niet alleen vacatures, maar ook relevante en interessante content trekt de aandacht. Denk aan technische blogs, whitepapers, webinars of podcasts over de innovatieve ontwikkelingen in jouw vakgebied. Door jezelf te positioneren als een thought leader, bouw je een community van professionals op die geïnteresseerd zijn in je bedrijf.

3. Organiseer online technische challenges

Online challenges zijn de manier om onmiddellijk de skills van kandidaten te testen. Bovendien krijg je zo een kijkje in hun talent en geef je ze een voorproefje van de projecten waar ze bij jou aan kunnen werken. Ondertussen bouw je aan een talentpool voor toekomstige vacatures.

4. Ga partnerschappen aan met onderwijsinstellingen

Bouw sterke relaties op met universiteiten en hogescholen die gespecialiseerd zijn in de technische richtingen die voor jou relevant zijn. Bied stageplaatsen aan, geef gastcolleges of sponsor onderzoeksprojecten. Door vroeg in contact te komen met aankomend talent, ontwikkel je een pipeline vol potentiële medewerkers.

5. Experimenteer met gerichte advertenties

Gebruik de mogelijkheden van platforms zoals Google Ads, LinkedIn en zelfs Instagram om je advertenties precies te richten op de ingenieurs die je zoekt. Filter op skills, opleidingsniveau en ervaring om je bereik te maximaliseren en enkel relevante kandidaten aan te trekken.

Geen kaas gegeten van adverteren of vacatures distribueren? Laat het over aan het expertenteam van Engineering Jobs Belgium.